Založ si blog

Kamarát Hakan, 2007 do dnes

S Hakanom som sa prvý krát stretol v ruskej Samare v roku 2007. Neskôr to bolo veľa iných krajín a napriek tomu, že Hakan je moslim a ja ateista, rozumeli sme si skvele a dodnes sme v kontakte. V Samare som si občas z neho robil srandu, keď si kúpil pivo, ale nikdy nepil pred zotmením. „Čo Hakan, Alah by ťa videl po svetle?“ „Leck mich am Arsch, Arschloch“ zvyčajne trochu podráždene odpovedal Hakan. Keď sme sa ale o niekoľko mesiacov stretli v Novosibirsk, boli sme jediní dvaja kolegovia, ktorí sa už poznali a tak sa začalo rozvíjať naše priateľstvo.

Prvé, čo sa človek naučí v cudzom jazyku sú asi nadávky. Samozrejme, všetci moji kolegovia dobre vedia, čo znamená po slovensky Kurva, asi preto, ze toto slovo ako jediné používam aj keď hovorím iným jazykom. Hakan mal ale strašnú potrebu sa naučiť nadávať po slovensky, a mne nerobilo problém ho par slov naučiť. A tak ma po čase začal zdraviť šťavnato: Hey kurwa, do pitchi, wie geht’s jebo? Škeril sa od ucha k uchu a nezabudol ma objať. Áno, Turci sa zvyknú aj bozkávať, čo som decentne odmietol, ale obijmali sme sa pomerne často. Robili sme si srandu jeden z druhého a bavili sa na tom, skrátka… rozumeli sme si.

Ďeň zaščítnikov otéčestva, Novosibirsk 2008

Rusi maju 23. februára sviatok Obrancov vlasti. Chlapi sa cítia ako hrdinovia a ženy ako šťastne oslobodené hrdinskými mužmi. Je to trochu komické, ale stáva sa pomerne bežne, že aj úplne cudzia žena dá malý darček úplne neznámemu mužovi s prianím všetkého najlepšieho k sviatku. V Rusku je to deň mužov a muži „buchaju“ (pijú aj tri dni v kuse) a ženy tak nejak submisívne ich pri tom obdivujú.

S Hakanom sme sa vybrali na obed do „stolovej“, to je niečo ako výdajňa jedla, nieje to reštauracia. Firma v ktorej sme pracovali nemala ešte svoju kantinu, tak sme na obed chodili do najbližšej vydajne „Stolovaja“ Dostanete tam, čo je navarené, ale tieto podniky sú v Rusku populárne, schádza sa tam denne množstvo ľudí. Je to v podstate samoobsluha, vyberiete si, čo je v ponuke a sadnete si k stolu ktorý hádam pamätá aj Lenina.

K Hakanovi zrazu prišla mladá deva: „Pozdravljaju tebja s dnem zaščítnikov otéčestva“ a podávala mu malú krabičku previazanú stužkou. Hakan vyvalil oči, a otočil sa na mňa: „Čo sa deje? Čo mám robiť? Čo to akože má znamenať??“ Vravím mu: „Pokoj Hakan, vraví, že sa volá Marusia, a že by s tebou rada strávila noc.“ „Si robíš srandu?“ „Ale nie, veď sa pozri, aj snubný prsteň má už pre teba.“ „A čo mám akože teraz povedať?“ Vravim, „Povedz jej, Marusija, ja tože choču tebja trachnuť.“ Hakan vykoktal slová, ktoré som mu povedal, a ja sa tešil na moment, kedy mu mladá dáma vylepí poriadnu facku. 🙂 Dievčina zčervenela v tvári a so slovami „Durak!!!“ vybehla von. Škoda, myslel som, že mu strelí.. 🙂

Kenia Nairoby o pár mesiacov

V tom istom roku sme sa s Hakanom stretli ešte raz v Nairobi, v Kenii. Prvý krát v živote som mal možnosť zažiť safari, bol to veľký zážitok, a s Hakanom sme sa ako vždy doberali. Večer sme si občas našli čas ísť sa niekam zabaviť, spoznávať krajinu, a ľudí ktorí tam žijú. Boli to skvelé časy, dnes je to už dávno preč..

Dostali sme typ na bar, kde chodia všetky možné rasy, nie len domáci čierni a tak sme sa tam v sobotu vybrali. Naozaj sa to tam krížilo, od černochov, cez indov, číňanov až po belechov. Bar mi pripomínal „košovskú pivnicu“ Taká stará diera, ale moderne vybavená s kvalitnou aparatúrou, a skvelou akustikou. V bare sa nefajčilo, vonku ale bola obrovská terasa s desiatimi stolmi, pri ktorých nikto nesedel.. V euforii som sa vabral na terasu, že si zapálim. Sadol som si k voľnemu stolu a zapálil cigaretu.

Za mnou som pučul ženský hlas: „How are you, Kurva?“

Obzrel som sa, za mnou stála sympatická černoška, a zopakovala mi to znova: „Hey Kurva, i did ask u How are u? „Počkaj.. Kde by černoch v afrike prišiel k slovu Kurva?“ „Neviem, tvoj kamarat ale povedal, že sa voláš Kurva.

Už mi to bolo jasne.. 🙂 Pár metrov za ňou stál Hakan, a s úsmevom od ucha k uchu na mňa kričal: „To máš za ten Novosibirsk, KUUUURVA…

S Hakanom na safari 2008, Kenia (to je ten jebo, čo mi dáva parohy)
Stretnutie s levmi

Občas sa diali neuveriteľné veci, kto z vás sa môže pochváliť, že sa stretol s Levom???

Moja prvá cesta do Moskvy.

05.11.2022

Kedysy v roku 2015 tu písal bloger menom Hugo vtipný blog o ceste vlakom do Moskvy. Spomenul v ňom niekoľko mien diskutérov z Pravda.sk, niektorí sú tu dodnes aktívni. Moja cesta netrvala dni vlakom s medzizastávkami v iných mestách, letel som lietadlom z Viedne a za zhruba dve a pol hodiny som bol na letisku Šeremetevo. Zďaleka to nebola moja prvá cesta do Ruska, už som medzitým [...]

Novosibirsk, Rusko 2008

21.10.2022

Do Novosibirsk som sa dostal začiatkom roku 2008 vo vrcholiacej ruskej zime. Až vtedy som nadobro pochopil u nás známu frázu „zima ako v ruskom filme“. Teploty denne klesali k mínus 30, cez deň sa nijak nestihlo otepliť, sibírsky vietor prefúkal človeka až na kosť, a hneď mi došlo, že v štandartnom europskom zimnom oblečení tam budem klepať kosu. Hneď v prvé dni [...]

Charkov, Ukrajina 2007

20.10.2022

Prvou krajinou z bývalych sovietskych republík ktoru som navštívil, bola Ukrajina. V škole som sa síce učil ruštinu, ale keď ma odchytili na miestnom letisku uniformovaní muži, nerozumel som im skoro ani slovo. Tvárili sa milo a prívetivo, akurát, že som nemohol odísť z kancelárie v ktorej ma držali. Mohol som však kontaktovať kohokoľvek som chcel. Samozrejme som sa obrátil [...]

Peter Pellegrini, slávnostný obed, inaugurácia

Pellegrini bude iný prezident ako Čaputová. S čím prichádza a kam budú smerovať jeho prvé kroky?

17.06.2024 07:00

Kým prezidentka Čaputová niesla do palácu odkaz právneho štátu či témy spojené so životným prostredím, Pellegrini prináša témy mieru a upokojenia.

vojna na Ukrajine, mierový summit, Švajčiarsko, Giorgia Meloniová

ONLINE: Meloniová: Ak Rusko neprijme mierové podmienky, prinútime ho. Hrozí Ukrajincom elektrina len na pár hodín denne?

17.06.2024 06:25, aktualizované: 07:00

Ak Rusko nebude súhlasiť s podmienkami mierového summitu, prinútime ho, aby sa vzdalo, tvrdí talianska premiérka Georgia Meloniová.

Ursula von der Leyenová

V EÚ sa rozdeľuje moc, Slovensko bude zastupovať Pellegrini

17.06.2024 06:00

Prezident Peter Pellegrini dnes odcestuje do Bruselu, aby zastupoval Slovensko na neformálnom summite Európskej únie.

mayo68

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 7608x
Priemerná čítanosť článkov: 1268x

Autor blogu

Kategórie